Våra kundcase - Nå företag som drivs av yngre personer

Så här gick det för våra kunder

Nå företag som drivs av yngre personer


Case Description

Kunden är idag en ledande operatör verksam inom Telekombranschen och har länge haft en framgångsrik marknadsstrategi främst riktad mot den yngre generationen på konsumentsidan. Sedan en tid tillbaka erbjuder företaget även sina tjänster till företagsmarknaden och marknadsför sig för att nå ut med detta.

För att kunna dra nytta av varumärkets placering på den privata marknaden, rekommenderade vi på Ny Media att utskicket skulle riktas mot målgruppen yngre företagare. Kunden ansåg detta vara attraktivt och accepterade. Vi gjorde utskicket till en målgrupp som innefattade Styrelseledamöter och Verkställande Direktörer som är 38 år eller yngre. Kunden fick även möjlighet att ta bort sina befintliga kunder från utskicket för att endast nå nya potentiella kunder.


Kunden

  • Företag:

    En av Sveriges största mobiloperatör

  • Verksam:

    Hela Sverige

Att ta reda på vilka företag som drivs av personer av en viss ålder kan vara en utmaning. För enskilda firmor är det inte svårt, men är för andra bolagsformer som har egna organisationsnummer. Vi kunde leverera till hela målgruppen.

author

Philip BondeiAnalys & Dataansvarig